ŠTO JE SINHRON?
To je dovođenje vrednosti frekvencije i napona različitog izvora (mreže ili generatora) na iste vrijednosti u isto vreme menjanjem vrednosti frekvencije i napona generatorske grupe.
ŠTO JE PARALELNI RAD?
Paralelni rad naziva se kada generatori različite ili jednake snage napajaju opterećenje u isto vrijeme nakon što su međusobno sinkronizirani.
Paralelni rad omogućuje postizanje veće instalirane snage kombiniranjem snaga generatora, ali je poželjan zbog brojnih prednosti korištenja više od jednog malog generatora umesto velikih generatora.
ŠTO JE PODELA OPTEREĆENJA?
Deljenje aktivnog i reaktivnog opterećenja od strane generatora koji rade paralelno s različitim ili jednakim snagama naziva se podela opterećenja.
ŠTA JE MEKI PRELAZ?
Kod metode mekog prenosa opterećenje se prenosi postepeno između dva izvora u određenom vremenskom periodu, a na kraju prenosa opterećenja otvara se prekidač izvora koji je rasterećen. Njegova najveća prednost je što na njega ne utiče prenos opterećenja, a radni vek elemenata prekidača koji se otvaraju bez opterećenja produžava se kao rezultat rada bez luka.
ZAŠTO PARALELNI RAD?
CENA – Danas su dizel motori koji se koriste u generatorima snage do 500kVA – 550kVA i motori građevinskih mašina i kamiona, što je dovelo do povećanja potražnje, povećanja masovne proizvodnje proizvođača ovih snaga i, posljedično, smanjenja motora troškova u ovim oblastima. Ovi troškovi su niži od jednog motora iste snage ukupno. Motori velike snage izrađuju se po narudžbi, dugotrajni su i isplativi.
Paralelni sistemi pružaju prednosti u pogledu vremena isporuke, rada, održavanja i troškova delova, pored svojih prednosti u troškovima početnog podešavanja.
POUZDANOST – U paralelnim sistemima, kada generatori pokvare iz nekog razloga, robusni generatori nastavljaju da napajaju opterećenje u slučaju nužde. Međutim, ova šansa ne postoji u sistemu sa jednim generatorom.
FLEKSIBILNOST – U paralelnim sistemima, snaga generatora se može odabrati jednaka ili različita u skladu sa uslovima opterećenja na terenu. Dakle, u periodima kada je potreba za snagom svedena na minimum, mogu da rade generatori male snage, au periodima povećane potražnje generatori mogu da rade po potrebi, uz maksimalnu uštedu goriva i minimalne troškove habanja.
Još jedna prednost paralelnih sistema je što pruža pogodnost u transportu, postavljanju i montaži generatora u područjima sa fizičkim ograničenjima i poteškoćama.
SERVIS I ODRŽAVANJE – U paralelnim sistemima, pokretanje generatora u jednakim vremenskim periodima produžava vreme održavanja generatora i vrijeme korištenja sistema, dok istovremeno smanjuje troškove održavanja. Generator kojem je potrebno održavanje može se lako zaustaviti i odvesti na održavanje. U međuvremenu, kontinuitet sistema se ne prekida napajanjem sa drugim generatorima u sistemu.
KONTROLERI GENERATORA
Generatori se sastoje od dizel motora i glavne komponente alternatora. Dizel motor obavlja zadatke stvaranja mehaničkog kretanja koje je alternatoru potrebno za proizvodnju električne energije, a alternator ovu energiju kretanja pretvara u električnu energiju. Prvi zadatak upravljačkih jedinica generatora je obavljanje komandnih, nadzornih i zaštitnih funkcija dve glavne komponente u sistemu.
Upravljačke jedinice osiguravaju da dizel motori rade konstantnom brzinom, kontinuirano prate brzinu, pritisak ulja, temperaturu, elemente sistema za hlađenje tokom rada i osiguravaju da se dizel motor što pre i bezbedno zaustavi u slučaju nenormalnih podataka.
Upravljačke jedinice stalno prate električnu energiju proizvedenu rotacijskim kretanjem alternatora, te proizvedenu energiju, napon, frekvenciju, struju, snagu itd. Osigurava da se dizel motor zaustavi što je pre moguće i sigurno u nenormalnim situacijama (SMART 500, Trans AMF itd.).
Reviews
There are no reviews yet.